Home Uncategorized Na krótkie i dłuższe trasy

Na krótkie i dłuższe trasy

8 min read
0
0
64
rower

Cieplejsze dni sprawiają, że coraz więcej osób z piwnic i garaży wyciąga rowery i udaje się na przejażdżki. Są też tacy, którzy na kilka następnych miesięcy zmieniają środek komunikacji i zamiast samochodem czy też autobusami po mieście poruszają się jednośladami. Wtedy też rośnie zainteresowanie rowerami w sklepach, a poszukiwanie idealnego produktu sprawia, że interesujemy się nowinkami i dopasowujemy je do naszych możliwości i preferencji. A mamy w czym wybierać.

Po co rower?

To doskonały sposób, by poprawić kondycję i codziennie dbać o zdrowie. Z drugiej strony warto dobrać właściwy model do terenu, po jakim będziemy się poruszać i swoich umiejętności, ponieważ nie istnieje coś takiego jak uniwersalny i najlepszych dla wszystkich rower. W zależności od techniki, rodzaju drogi czy też sposobu jazdy powinniśmy dopasować i szerokość opony, rodzaj ramy, ilość przerzutek czy też sposób amortyzacji. Model na górskie szlaki nie sprawdzi się bowiem w mieście, a ten dedykowany na przygotowane ścieżki rowerowe nie poradzi sobie na leśnych trasach. Odpowiednie opony czy też konstrukcja w takich wypadkach pomogą nam przetrwać nawet na bardzo piaszczystym czy też nierównym gruncie. Dostępne rowery i inne akcesoria to cały szereg dopasowanych do potrzeb użytkowników możliwości, które sprawią, że jazda będzie i bezpieczna, i da bardzo dużo satysfakcji.

Miejskie rowery dla zabieganych

To propozycja dla tych, którzy przemieszczają się po dżungli przygotowanych ścieżek rowerowych. Takie modele wyposażone są w duże koła z cienkimi oponami. Rowery miejskie mają również charakterystyczna budowę. Wysoko ustawiona kierownica pozwala zachować wyprostowaną postawę ciała, a ich dość ciężka rama i brak amortyzacji sprawiają, że świetnie radzą sobie na prostych trasach, ale kompletnie nie sprawdzają się poza miastem.

Rowery górskie na leśne bezdroża

Tego typu modele określane są również jako MTB. Dedykowane są na przejażdżki w terenie, w lesie, na trudniejsze szlaki. Pozwalają się zmęczyć oraz powalczyć o kondycję. Wśród opon i dętek dedykowanych takim rowerom znajdziemy te zdecydowanie szersze i z przygotowanym charakterystycznym bieżnikiem o głębokich rowkach. Co istotne, górskie modele są skonstruowane w taki sposób, by wspomóc jazdę po wymagającym terenie. Te specjalistyczne rowery są bardzo wytrzymałe, a z drugiej strony bardzo lekkie. Ten drugi parametr jest na tyle istotny, że nie znajdziemy w tego rodzaju jednośladach zbędnych dodatków takich jak na przykład błotniki czy bagażnik.

Trekkingowy kompromis

Nieco między rowerem miejskim a górskim plasuje się model trekkingowy. Sprawdza się zarówno na przygotowanych trasach, jak i tych leśnych. Z miejskiej konstrukcji gwarantuje wygodę siedzenia, która zapewnia prostą sylwetkę oraz standardowe opony. Poza tym zamontowane ma te elementy, które sprawiają, że jazda jest wygodna. Dedykowana kierownica, przerzutki z dużą ilością biegów i amortyzacja sprawiają, że jeździ się wyjątkowo dobrze także z obciążeniem zarówno na bagażniku, jak i sakwach, które bez problemu możemy zamontować. To fantastyczna propozycja na dłuższe wycieczki w urozmaicony teren.

Crossowe szaleństwo

Bardziej terenowy rower trekkingowy pozwala na wyprawy w trudniejszy teren. Pełna amortyzacja i duża lekkość jednośladu sprawiają, że radzi sobie w każdych warunkach. To model dedykowany na terenowe wyprawy. Charakterystyczny i modny od kilku lat cruiser przykuwa uwagę powyginaną ramą i szeroką kierownicą. To one sprawiają, że pomimo tego że zachowujemy wyprostowaną postawę, to możemy „poszaleć” na naprawdę trudnych trasach, bo szerokie opony zapewniają wyjątkową przyczepność nawet na nierównym terenie. To rower, który pozwala ćwiczyć styl jazdy a nie tylko pokonywać odległości. Cruisery są ciężkie, mają niewiele przerzutek, a w trakcie jazdy po miejskich ścieżkach mogą dawać wrażenie dość dużego oporu.

Na szosy

Tak zwana kolarzówka jest rowerem dedykowanym do długich tras po płaskim i przygotowanym terenie. Tu liczą się dystanse i szybkość przemieszczania się. Model szosowy ma bardzo cienkie opony, charakterystyczną kierownicę w kształcie baranich rogów, a jego budowa wymaga od kolarza przyjęcia aerodynamicznej pozycji.

Dostosowanie roweru do naszych potrzeb jest kluczowym elementem, jeśli chcemy, by nasz jednoślad nie tylko pięknie wyglądał, ale również zapewniał cały szereg doznań i pozwalał na ciekawe wyprawy. Z drugiej strony szybki rozwój technologii i nowoczesne rozwiązania mogą sprawić, że laicy nie będą wiedzieć, co tak naprawdę będzie dla nich najlepsze. Rower musi być i wygodny i zapewniać bezpieczeństwo, a poza tym ma dawać radość z aktywności na świeżym powietrzu.

Załaduj więcej facetwformie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *