Home rozwój osobisty 6 sposobów, by zrealizować noworoczne cele.

6 sposobów, by zrealizować noworoczne cele.

7 min read
1
0
180

Świąteczno – noworoczny czas sprzyja wyznaczaniu postanowień i celów na nowy rok, wg statystyk decyduje się na to blisko połowa z nas. Nowy Rok to taka symboliczna granica oddzielenia przeszłości od przyszłości, mamy duzo wewnętrznej motywacji do pozytywnych zmian i odrzucenia destrukcyjnych nawyków np. palenia papierosów. I bardzo dobrze, wykorzystajmy ten czas.  Jednak zaledwie 8% wytrwa w swoich noworocznych postanowieniach. Już po tygodniu  1/4 osób zrezygnuje z nich, a po miesiącu aż 1/3. Jak z sukcesem realizować swoje cele? Zastosuj kilka poniższych trików, a z pewnością znacząco zwiększysz swoje szanse na sukces. Zapraszam do lektury.

1. Spisz na kartce swoje cele.

Punkt najważniejszy. Ważne żeby to zrobić odręcznie na kartce. Kartkę trzymaj w miejscu żebyś miał do niej łatwy dostęp (na lodówce, na biurku, w torbie itp.) Zaglądaj do niej i czytaj najlepiej na głos swoje cele codziennie. Jeśli Twój cel  na to pozwala, napisz co musisz zrobić by do niego dojść np. jeśli Twoim celem jest zrzucenie 5 kg wagi, napisz jak do tego zamierzasz dojść (będę ćwiczył min 3 razy w tygodniu po godzinie, ostatni posiłek jem maksymalnie o godz 19, słodycze ograniczam do jednego batonika tygodniowo itp.)

2. Monitoruj swoje postępy.

Na kartce lub przy pomocy jakiejś aplikacji. Ja robię to za pośrednictwem strony itrampolina. Jeśli np. rzucasz palenie, odhaczaj kolejny dzień w kalendarzu bez dymka. Wiem, że wizja całkowitego zerwania z nałogiem może Cię zniechęcić, dlatego wyznacz sobie najpierw mniejsze cele. Takie małe cele sa dla Twojego mózgu bardziej akceptowalne. Obiecaj sobie, że wytrzymasz 4 dni bez papierosa,wyznacz sobie za to jakąś nagrodę np. pizze. Jeśli wytrzymasz te 4 dni, spróbuj kolejno wytrzymać 8 dni bez nałogu, i znów jeśli uda Ci się wytrzymać, nagrodź się. Następnie postaw sobie za cel nie palić przez kolejne 12 dni. Jeśli uda Ci, nie będziesz palił w sumie 20 dni, w tym czasie uda Ci się wypracować w sobie silny nawyk niepalenia.

3. Wyznaczaj konkretne cele.

Twoje cele nie mogą być w stylu „muszę schudnąć” bo są dla Twojego mózgu abstrakcyjne. Muszą brzmieć konkretnie np. „schudnę 5 kg”, „codziennie czytam minium 20 stron książek”, „poświęcam codziennie na naukę angielskiego minimum pół godziny”

4. Umieść swoje konkretne cele w konkretnym czasie.

Wyznacz swoim celom konkretny czas do realizacji np. „schudnę 5 kg do 1.07”. Pamiętaj by data realizacji Twoich postanowień nie była zbyt odległa (najlepiej nie dłużej jak pół roku do przodu)

5. Formułuj cele pozytywne.

Czyli zamiast „nie jem po 20” będzie „ostatni posiłek spożywam przed 20″. Możesz również dodać do swojego celu dlaczego chcesz go zrealizować np.”ostatni posiłek spożywam przed 20, ponieważ chcę do 1.07 schudnąć 5 kg, by czuć się atrakcyjniej i bardziej pewnym siebie”.  Staraj się unikać słowa „nie” w swoich celach. Dobrym trikiem jest także fromułowanie celów w czasie teraźniejszym np ” Codziennie uczę się godzinę angielskiego” , „Ćwiczę przynajmniej 3 razy w tygodniu”.  Może te niuanse wydadzą Ci się na pierwszy rzut oka głupie i mało ważne, ale wierz mi – znacząco podnoszą Twoje szanse na sukces w realizaji celów.

6. Wizualizuj swoje cele.

Poświęć na to kilka miniut dziennie np. przed snem. Jeśli Twoim celem jest zrzucenie kilku kilogramów, wyobrażaj siebie  po realizacji tego celu; jak wyglądasz, co czujesz, co zmieniło to w Twoim życiu. To jedna z metod Arnolda Schwarzeneggera. Od kiedy zapragnął być mistrzem w kulturystyce, codziennie wyobrażał sobie siebie na najwyższym stopniu podium, jak wyglądał, co wtedy czuł. Pamiętaj, wszystko co osiągnął człowiek miało początek najpierw w jego głowie.

A jakie są Twoje noworoczne cele?

 

Załaduj więcej facetwformie.pl

1 komentarz

  1. Andreas

    6 stycznia 2018 at 11:19

    Upór, sumienność i motywacja, bez której nie osiągnie się wyznaczonego celu. Moim postanowieniem jest zrobić masę mięśniową do wakacji. Dlatego regularnie trenuję, stosuję wysokobiałkową dietę i dawkuję dwie tabletki dziennie LargoMass. Suplementacja daje szybki progres, który przekłada się na większą motywację.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *