Home rozwój osobisty Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę.

Realizowanie własnych celów. 2 narzędzia, które wzmocnią Twoją samodyscyplinę.

5 min read
0
0
855
samodyscyplina

Świąteczno – noworoczny okres to czas kiedy wielu z nas wyznacza sobie do zrealizowania nowe cele, postanowienia. Statystyki jednak są brutalne, jedynie 8 % z nich uda się zrealizować. W tym wpisie przedstawię wam dwa narzędzia, które od razu pomogą wam w realizacji własnych celów, czy wyrabianiu pozytywnych nawyków.

Pierwsze narzędzie: jasno określone, konkretne cele.

Wyznaczaj sobie jasno określone, konkretne cele, które dotyczą krótkiego czasu, naszej codzienności. O ile postanowienia długoterminowe  nadają kierunek zmianom i pokazują nam gdzie chcemy być za 2, 3, czy 5 lat, to realny wpływ na naszą zmianę maja małe kroki. To realizacja tych małych postanowień w ciągu dnia ma największy wpływ na nasza zmianę. Zamiast wyznaczać sobie za cel długoterminowy typu: schudnę w następnym roku 15 kg, postanów sobie trenować 4 razy w tygodniu przynajmniej po 45 minut. Cele musza być mierzalne i jasne dla naszego mózgu. Jeśli celu nie można zmierzyć w jakikolwiek sposób, ani okreslić kiedy możemy go zrealizować, to nie można też go osiągnąć. Cel typu : będę się zdrowo odżywiać, jest dla naszego umysłu abstrakcyjny. Zamiast tego wyznacz sobie kilka małych i policzalnych np. w ciągu dnia zjem przynajmniej 3 porcje owoców i warzyw. Pozwolę sobie na fast food maksymalnie raz w tygodniu. To jasny przekaz dla Twojego mózgu, który będzie wiedział jak ten cel zrealizować.  Inne przykłady skonkretyzowanych celów:

  • każdego dnia przeznaczam min. 15 minut na czytanie książki.
  • nie jem posiłku po godz 21.
  • codziennie oglądam na youtube przynajmniej jeden filmik dotyczący samorozwoju.
  • podczas pracy, nauki nie przebywam na portalach społecznościowych i innych stronach.
  • w ciągu tygodnia przeznaczam przynajmniej godzinę na naukę języków obcych.

Drugie narzędzie: monitoruj swoje postępy.

Drugim podstawowym narzędziem do zwiększenia samodyscypliny, oprócz jasno określonych celów, jest śledzenie swoich postępów, czy to za pomocą specjalnych do tego aplikacji, w kalendarzu, czy na kartce. Jest to absolutny wymóg, jeśli chodzi o realizację celów, czy budowanie pozytywnych nawyków. Wyznacz sobie nawet do 10 postanowień i codziennie „odhaczaj” ich wykonanie lub nie. Ten codzienny rytuał to absolutny klucz i wymóg jeśli chodzi o realizację celów i samodyscyplinę. Monitoring naszych postępów powinniśmy wykonywać codziennie. Nawet jeśli z jakichś przyczyny, czy to choroba, czy zmiana miejsca zamieszkania, nie udaje nam się realizować naszych celów, to poprzez ten monitoring łatwiej uda nam się pokonać trudny czas i wrócić do realizacji celów. Osobiście korzystam ze strony itrampolina.pl, gdzie codziennie rano loguję się i zaznaczam zrealizowane lub nie postanowienia z dnia poprzedniego. Żadna magia, zwykła codzienna czynność, a jej efekty naprawdę są odczuwalne. Ten prosty codzienny nawyk to najłatwiejszy i najważniejszy element rozwoju osobistego. Podobało się? Kliknij Lubie to lub udostepnij i pomóż mi docierać do jak największej ilości osób. Masz pytania? Zostaw komentarz.

Pokaż więcej podobnych wpisów
Załaduj więcej facetwformie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przzeczytaj także

[PRZEPIS] Pyszna pierś z kurczaka do przygotowania w 5 minut.

Witam, dziś kolejny wpis z cyklu: kulinaria. Będzie jak zwykle smacznie, szybko, zdrowo i …