Home rozwój osobisty 10 kroków do pozytywnej zmiany w życiu. Obudź w sobie olbrzyma.

10 kroków do pozytywnej zmiany w życiu. Obudź w sobie olbrzyma.

10 min read
0
0
331
Obudź w sobie olbrzyma Tony Robbins

„Obudź w sobie olbrzyma” to tytuł książki Tony’ego Robbinsa, najbardziej znanego mówcy motywacyjnego na świecie, autora wielu bestsellerów. Jeśli  interesuje Ciebie rozwój osobisty gorąco polecam Ci twórczość Tony’ego

W tym wpisie przedstawię Ci 10 kroków do pozytywnej zmiany w życiu zaczerpniętych z książki „Obudź w sobie olbrzyma” właśnie Tony Robbinsa. Zapraszam.

1. Przeramuj swoje myślenie.

Każdy z nas co jakiś czas składa sobie nowe postanowienia, wyznacza nowe ambitne cele. Obiecujemy sobie pozytywną zmianę od Nowego Roku, od nowego tygodnia, czy też od jutra. Ty zapewne również należysz do takich osób. A powiedz ile z tych celów udało Ci się zrealizować i wnieść trwale pozytywną zmianę w swoim życiu?

Składamy sobie obietnice zaczynając zazwyczaj od popularnych zwrotów np.: „Chciałbym rzucić palenie”, „Muszę regularnie ćwiczyć”, „Nie mogę jeść tyle słodyczy” itp. itd.

Tony Robbins w swojej książce proponuje, by swoje cele nazywać w taki sposób, by mówiły o konkretnym działaniu, oraz dlaczego chcemy to osiągnąć np: „Będę ćwiczył min 3 razy w tygodniu by poprawić swoją sylwetkę i nabrać większej pewności siebie”, „Poświęcę na naukę języka obcego przynajmniej 2 godziny tygodniowo, by podnieść swoje kompetencje zawodowe i pewniej czuć się za granicą”, „Zacznę odkładać 10% swoich zarobków, by wyjść z długów”, „Będę jadł więcej warzyw i owoców”.

2. Rozbij swój cel na kilka mniejszych

Skoro zdefiniowałeś swój cel, rozbij go teraz na kilka mniejszych np. jeśli Twój cel brzmi: „Zacznę odkładać 10% swoich zarobków by wyjść z długów” mniejsze cele mogą brzmieć: „Nie będę wydawał pieniędzy na jedzenie na mieście, przyrządzę posiłki w domu”, „Będę kupował rzeczy naprawdę niezbędne”, „10 swoich zarobków od razu odłożę, by ich nie wydać”.

3. Cały czas do przodu

Obiecaj sobie, że cokolwiek by się nie działo, Ty cały czas będziesz dążył do realizacji swojego celu nie patrząc na przeciwności losu. Codziennie będziesz robił coś co przybliży Cie do Twojego celu.

4. Przeanalizuj swoje porażki

Tobie również wiele razy nie udało się zrealizować swoich postanowień i jeszcze wielokrotnie Ci się nie uda. To całkiem normalne, jesteśmy tylko ludźmi. Zacznij jednak wyciągać z tego wnioski. W jakich okolicznościach nie udaje Ci się osiągnąć celu? Jeśli np. chcesz rzucić palenie, a najczęściej sięgasz po dymka w towarzystwie po alkoholu, unikaj palących osób i sytuacji kiedy sięgasz po alkohol.

5. Kojarz swoje złe nawyki z niezbyt przyjemnymi rzeczami

Znów przykład z papierosami. Za każdym razem, gdy najdzie Cię chęć na „dymka” wyobraź sobie że zamiast papierosa włożysz za chwilę obcego penisa. Obrzydliwe? Na pewno, ale działa.

6.  Dobre nawyki kojarz z dobrymi rzeczami

Chce Ci się palić? Obiecaj sobie że w chwili słabości zamiast po papierosa sięgniesz np. po jabłko. Wypracujesz tym  sobie nowy zdrowy nawyk. I za każdym razem jedząc jabłko myśl, że robisz to z myślą o zdrowiu.

7. Zmień w to co wierzysz, a zmienisz siebie

Każda nieprzyjemna, negatywna rzecz w naszym życiu powoduje, że zaczynamy myśleć pesymistycznie np. jeśli właśnie wylali Cię z pracy, pomyślisz, że do niczego się nie nadajesz. Jeśli zostawiła Cię dziewczyna, podkopie to Twoją pewność siebie; będziesz myślał, że nic w takim razie nie jesteś wart.

Takie przykre sytuacje zacznij inaczej interpretować i zadawaj właściwe pytania. Pomyśl, że takie doświadczenia czegoś Cię nauczą i pomogą zmienić na lepsze. Wylali Cie z pracy, może to dobry moment na rozpoczęcie nowego lepszego zawodowego rozdziału. Zostawiła Cie dziewczyna? Może miała konkretny powód i warto popracować nad sobą by w przyszłości uniknąć takiej sytuacji.

8. Zmień słownictwo

I nie chodzi tu bynajmniej o to byś mówił od teraz czystą polszczyzną. Staraj się nie wyrażać negatywnych emocji, nie wyzywać innych. Nie używaj przekleństw by wyrazić emocje. Zastąp je pozytywnymi emocjami i słownictwem. Patrz na każdy dzień jak na nowe szanse. Bądź miły dla otoczenia.

9. Rozróżnij negatywne i pozytywne pytania

Tony Robbins znów radzi by przeramować swoje myślenie. Zamiast zadręczać się w jakiejś nieprzyjemnej sytuacji pytaniami typu: „Czemu to mnie spotkało” pomyśl: „Jakich błędów warto się ustrzec, by zapobiec ponownie temu, jaką pozytywną lekcję mogę wynieść z tej sytuacji”. Warto też zadawać sobie ogólne pozytywne pytania: „Z czego jestem dumny w swoim życiu”, „co jest moim największym osiągnięciem”, „czego inni mogliby się ode mnie nauczyć”.

10. Zadawaj sobie ważne pytania

Bardzo mało osób zadaje sobie te najbardziej ogólnikowe i ważne pytania:

Co naprawdę lubię robić i dlaczego? Co jest dla mnie naprawdę ważne i ile jestem w stanie poświęcić, by to osiągnąć. Dlaczego chcę osiągnąć swój cel? Jeśli chcesz osiągnąć jakiś cel, musisz wiedzieć i zadać sobie pytanie po co i dlaczego. Dlaczego tego chcesz? Co takiego zmieni się na lepsze gdy to osiągniesz.

Jeśli zainteresował Cię ten wpis zachęcam do przeczytania całej ksiażki Tony Robbinsa „Obudź w sobie olbrzyma”

Załaduj więcej facetwformie.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *