Co suplementować jesienią?

suplementy na jesien
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Witamina D

Ponieważ dni stają się coraz krótsze, uzyskanie wystarczającej ilości witaminy D może być wyzwaniem. Należy pamiętać o tym, aby wraz z nadchodzącą jesienią włączyć do naszej codziennej rutyny suplementację witaminy D. Jest to suplement, którego z całą pewnością nie może zabraknąć w okresie jesienno-zimowym.

Czym jest witamina D?

witamina D
NOW FOODS Witamina D3 5000 IU 120 gels
Witamina D jest potrzebna organizmowi zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego, a najbardziej znana jest z tego, że wspomaga metabolizm wapnia, dzięki czemu kości są mocne i rosną w prawidłowy sposób.

Skąd witamina D?

  • Witamina D wytwarzana w skórze – pod wpływem działania promieni słonecznych. Podczas jesiennych i zimowych miesięcy w Polsce, światło słoneczne nie zawiera wystarczającej ilości promieniowania UVB, które jest niezbędne do tego, aby skóra była w stanie wytworzyć witaminę D.
  • Witamina D z diety – istnieje kilka produktów spożywczych, które naturalnie zawierają witaminę D, takich jak tłuste ryby, czerwone mięso i jaja – jednak te produkty dostarczają zbyt małą ilość witaminy D, aby dostarczyć jej tyle, ile organizm rzeczywiście potrzebuje

Suplementacja

W miesiącach jesiennych i zimowych zaleca się suplementację witaminą D. Dorośli i dzieci powyżej pierwszego roku życia powinni spożywać 10 mikrogramów (mcg) witaminy D każdego dnia. Suplement witaminy D3, który pomaga w utrzymaniu zdrowych kości poprzez wchłanianie wapnia i fosforu, a także wspomaga pracę mózgu, układu odpornościowego i nerwowego. Niektóre badania wykazały nawet, że witamina D może regulować nastrój i zmniejszać objawy depresji.

Najlepsze suplementy na jesień

Witamina E

witamina E
NOW FOODS Witamina E-1000 50 kaps.

Witamina E to witamina rozpuszczająca się w tłuszczach. Występuje w wielu produktach spożywczych, w tym olejach roślinnych, zbożach, mięsie, drobiu, jajach i owocach. Witamina E jest ważną witaminą niezbędną do prawidłowego funkcjonowania wielu narządów w organizmie oraz pełni wiele ważnych ról w organizmie ze względu na swoje działanie przeciwutleniające.

Utlenianie wiąże się z licznymi możliwymi stanami i chorobami. Z tego względu w sezonie jesienno-zimowym warto zwrócić uwagę na odpowiednie spożycie i suplementację tej witaminy. Witamina E występująca naturalnie w żywności różni się od sztucznej witaminy E, która występuje w suplementach, jednak jest równie dobrze przyswajalna i tak samo wykorzystywana przez organizm.

Omega-3

omega 3

NOW FOODS Probiotic Defense 90 kaps.

Probiotyki wspomagają trawienie i poprawiają prawidłową pracę jelit
. W okresie jesienno-zimowym jest to ważniejsze niż kiedykolwiek. Dobre bakterie w jelitach pochodzące z probiotyków pomagają zwalczać infekcje. Infekcje w organizmie są konsekwencją obecności różnego rodzaju drobnoustrojów, takich jak wirusy, pasożyty, drożdże i grzyby.

Zdrowie jelit ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o odporność. W rzeczywistości 80 procent układu odpornościowego znajduje się w jelitach. Probiotyki to żywe bakterie, które pomagają zwiększyć ilość dobrych bakterii w przewodzie pokarmowym.

Prebiotyki stanowią pożywienie dla probiotyków, pomagając zwiększyć ich skuteczność. Prebiotyk zasila probiotyk, zwiększając ilość dobrych bakterii w przewodzie pokarmowym i pozwala przywrócić równowagę flory jelitowej.

Suplementy na jesień dostępne są tutaj: https://strefamocy.pl/pl/59-kompleksy-witaminowe

Autor: Katarzyna Szafraniec

Share on facebook
Udostępnij na Facebook
Share on twitter
Udostęnij na Twitter
Share on linkedin
Udostępnij na Linkedin

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń do góry