Jak efektywnie ćwiczyć w domu – wybieramy ławeczkę i hantle treningowe

cwiczenia w domu
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Ławeczki treningowe oraz hantle treningowe jako sprzęt do ćwiczeń. W dzisiejszych czasach nie mamy możliwości na ćwiczenia na siłowni, jak to bywało zawsze. Przez pandemię jaka się pojawiła zamknięto siłownię, przez co większość osób nie ma możliwości na ćwiczenia. Jednak nie wszystko stracone, ponieważ możemy ćwiczyć w domu i uzyskać ten sam efekt jaki byśmy uzyskali z pomocą trenera personalnego.

Co to są ławeczki treningowe ?

Ławeczki treningowe to narzędzie do rozbudowy muskulatury klatki piersiowej jak i również do treningu całego ciała. Wyróżniamy dwa typy ławeczek: skośna i prosta. Skośna idealnie nadaje się do ćwiczeń brzucha, ale nie tylko świetnie wpływa również na mięśnie pleców, bioder,ramion i klatki piersiowej. Z kolei prosta jest bardzo często wybierana przez osoby, które dopiero zaczynają przygodę z kulturystyką. Stanowi idealną bazę pod większość ćwiczeń.

Co to są hantle do ćwiczeń ?

Hantle do ćwiczeń to ciężarki z uchwytem na dłonie do celów gimnastycznych, które mogą być używane przez każdego niezależnie od płci. Treningi z hantlami do ćwiczeń mogą stanowić samoistny trening, świetnie mogą wspomagać inne dyscypliny. Ćwiczenia z hantlami w szczególności skupiają się na ramionach robiąc tak zwany biceps.

Jakie są najpopularniejsze ćwiczenia z wykorzystaniem ławki treningowej i hantli do ćwiczeń ?

Hantle do ćwiczeń oraz ławeczki możemy użyć do takich ćwiczeń jak np wyciskanie hantli leżąc na ławeczce, w ten sposób skupiamy się na mięśniach klatki piersiowej i na ramionach. Ćwiczenie wygląda w następujący sposób: Połóż się na ławeczce na plecach, stopy ustaw płasko na podłodze, następnie bierzemy po jednym ciężarku do każdej dłoni, ważne jest, żeby mieć wyprostowane ręce, przybliż hantle do siebie, napnij mięśnie . Bardzo ważne jest abyś nie podnosił od ławeczki pośladków, łopatek i głowy. W ten sposób zyskasz na sile i tak szybko się nie zmęczysz. Kolejnym ciekawym ćwiczeniem jest uginanie ramienia opierając się o udo, usiądź na ławce weź hantle do ręki, wnętrze dłoni powinno się kierować wyżej, lekko podnieś hantle do góry , drugą dłonią oprzyj się o lewe udo. Podnieś ciężarek do klatki piersiowej. Następnym ćwiczeniem jest wiosłowanie hantlą w opadzie: nogę połóż na ławce, druga stopa zostaje w tym samym miejscu czyli na podłodze, jedną dłonią chwyć hantlę,a drugą dłonią trzymaj się ławeczki. Napnij plecy i prowadź łokieć do tyłu im wyżej pokierujesz łokieć do tyłu tym wyżej podniesiesz hantle do góry. Bardzo przydatne są hantle regulowane, ponieważ możemy dostosować wagę ciężarków oraz wielkość sztangi do naszych preferencji.

Produkty polecane do ćwiczeń z firmy PESport :
PESport to firma sportowa, która ma w sprzedaży różne przedmioty mające na celu poprawę naszej kondycji i zdrowia. W ofercie firmy możemy znaleźć między innymi: hantle regulowane, hantle gumowane, ławeczka treningowa, hantla stalowa. Jak i wiele innych można znaleźć sprzętów do ćwiczeń.

Jakie wykonywać ćwiczenia w domu nie posiadając sprzętu sportowego ?

Czasem zdarza się, że nie posiadamy sprzętu, który ma nas wspomóc w wykonywanych ćwiczeniach. Możemy wtedy wykonywać ćwiczenia w domu na przykład przysiady jest to świetny sposób na wyrzeźbienie pośladków. Ćwiczenia jakie wykonujemy w domu mogą być przeróżne począwszy od pajacyków poprzez pompki i podnoszenie się na drążku czy ćwiczenia na rowerku elektrycznym. W czasach jakich teraz jesteśmy ciężko ćwiczyć na powietrzu chociażby bieganie czy jazda rowerem. Bardzo fajną dyscypliną sportową jest pływanie. Trening na basenie świetnie wpływa na nasz kręgosłup, pośladki, ramiona. Jest to naprawdę wspaniały pomysł na ćwiczenie całego ciała. Niestety przez sytuację w jakiej się znaleźliśmy nie bardzo jest to możliwe. Ale przecież to nie oznacza, że mamy się teraz załamywać, siedzieć w domu i nic nie robić. Nie zapominajmy, że przecież możemy sobie włączyć muzykę i tańczyć. Aerobik jest to ćwiczenie, które polega na wymianie tlenowej. Ćwiczenie to najczęściej jest wykonywane przez kobiety. Wyróżniamy formy zajęć aerobiku: Fat burning, Low impact aerobik, Step- Step, Total Body Condition, Aerobik – dance. Możemy zainwestować w rowerek elektryczny, sztangi czy ławeczkę treningową – jest ona bardzo przydatna do wielu ćwiczeń, hantle treningowe sprawdzą się świetnie jeśli chcemy wzmocnić mięśnie ramion. Hantle dostępne są w wielu sklepach sportowych między innymi PESport, można tam kupić świetnej jakości przyrządy do ćwiczeń domowych. Następnym ćwiczeniem jakie możemy wykonywać w domu są pompki, tak naprawdę nie potrzebujemy zbyt dużych umiejętności. Rozstaw dłonie na szerokość barków trzymając się rękoma podłogi,ułóż ciało w stabilnej pozycji, bardzo ważne jest podczas tego ćwiczenia wyprostowana sylwetka w przeciwnym razie ćwiczenie nie jest do wykonania bez zmęczenia się, wzrok skieruj w podłogę nie zadzieraj głowy do góry skup się na ćwiczeniu. Pamiętaj, że dobrze wykonane ćwiczenie powinno wyglądać następująco. Twoje ręce powinny zgiąć się w łokciach pod kątem 90 stopni.

Jakie ćwiczenia wykonywać na świeżym powietrzu ?

Sporty wykonywane na świeżym powietrzu to najlepsze co może być. Jest wiele ćwiczeń, które możemy wykonywać na dworze między innymi bieganie, jazda rowerem , marsze, jazda na rolkach, deskorolce,czy gry zespołowe czyli gra w siatkówkę, koszykówkę, golf, piłka nożna. Skakanie na skakance. Jednak najlepsze są ćwiczenia zespołowe, ponieważ wtedy mamy mobilizację, aby być lepszym od innych i pokazać, że potrafimy osiągnąć wymarzony cel. Najlepiej jest kiedy bardzo nam na czymś zależy i spotykamy osoby, które chcą osiągnąć to samo na przykład odchudzanie. Możemy uzyskać wsparcie od osób, które również chcą schudnąć chociażby wspólne ćwiczenia, lub wspólne przyrządzanie posiłków dietetycznych czy po prostu wsparcie psychiczne.

Czy sport może być rozrywką ?

Sport jest rozrywką ale przede wszystkim aspektem na zdrowie i kondycję. Jeśli będziemy wykonywać ćwiczenia jakie lubimy, które nam się podobają. To ćwiczenia będą samą przyjemnością i już nigdy nie powiemy, że nam nam się nie chce, odpowiednie zaangażowanie i dobrze dobrane ćwiczenia zwiastują oczekiwany efekt. Są różne dyscypliny sportowe począwszy od spokojnych marszy poprzez skoki ze spadochronu i wiele innych ciekawych jak i rzadko spotykane sporty.

Jaki powinien być strój sportowy ?

Bardzo ważna jest wygoda podczas ćwiczeń, dlatego należy unikać wszelkiego rodzaju sztucznych tkanin w naszym stroju. O wiele lepiej postawić na przewiewną koszulkę w której nie pocimy się zbyt szybko. Odpowiednie buty pozwolą uniknąć nam obtarć i pęcherzy, które mogą być bardzo bolesne podczas ćwiczeń. Przede wszystkim obuwie musi być sportowe i przewiewne , spodnie czy spodenki również powinny być sportowe w których możemy wykonać bez problemu ćwiczenie. Bardzo ważne jest nawadnianie organizmu,ponieważ olewanie tego może spowodować odwodnienie co będzie skutkowało brakiem sił. Jeśli będziemy stosowali się do tych zasad sport i treningi będą dla nas samą przyjemnością.

Share on facebook
Udostępnij na Facebook
Share on twitter
Udostęnij na Twitter
Share on linkedin
Udostępnij na Linkedin

2 thoughts on “Jak efektywnie ćwiczyć w domu – wybieramy ławeczkę i hantle treningowe”

  1. Facetwformie to NAJLEPSZY BLOG w tematyce odchudzania, czytam go praktycznie każdego dnia. Jestem szczęśliwy, że udało mi się też znaleźć https://bit.ly/2LHCtFO , ponieważ nie tylko pozwoliło mi to schudnąć ale również utrzymać fajną wagę. Mam nadzieje, że to pomoże innym!

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry