naturalne spalacze tluszczu

Naturalne spalacze tłuszczu. 6 najlepszych produktów.

Poniżej lista sześciu naturalnych i skutecznych spalaczy tłuszczu, dostępnych w każdym sklepie. Nalezy jednak pamiętać, że są to tylko “dodatki” a podstawą sukcesu zawsze będzie zbilansowana dieta i regularny wysiłek fizyczny

Kawa.

A konkretnie zawarta w niej kofeina, nie tylko pobudza nasz organizm, ale także przyśpiesza metabolizm, oraz hamuje apetyt. Badania dowodzą także, że filiżanka kawy wypita na około 40 minut przed treningiem, zwiększa naszą motywację do ćwiczeń i oraz pozwala trenować nam nieco dłużej.

Papryczki chili

Zawarta w papryczkach chili kapsaicyna, czyli substancja odpowiedzialna za ich “ostrość”, nasila procesy spalania tkanki tłuszczowej oraz termogenezę. Należy wspomnieć, że kapsaicyna wykazuje silne działanie antynowotworowe oraz obniża poziom cukru we krwi. W internecie dostępnych jest mnóstwo przepisów różnorodnych dań z dodatkiem papryczek chili. Jednak w posiłku takim będzie niewiele kapsaicyny, dlatego polecam przygotować niezwykle zdrową “miksturę”. Ok pół kilograma posiekanych drobno papryczek chili (razem z pestkami) zalewamy dwiema butelkami oleju lnianego (ok pół litra) i wstawiamy na dziesięć dni do lodówki. Codziennie “wstrząsamy” nasz wywar. Po dziesięciu dniach nasz wywar jest gotowy. Przecedzamy posiekane papryczki, które można wykorzystać do potraw (pozbawione są one już swojej ostrości) a uzyskany pikatny olej lniany pijemy raz dziennie po łyżce. O innych zaletach oleju lnianego przeczytasz w moim artykule olej lniany

Ocet jabłkowy

Substancje czynne, czyli kwasy owocowe, w tym przypadku kwas jabłkowy nie wpływa bezpośrednio na spalanie tkanki tłuszczowej, ale ogranicza wchłanianie tłuszczu z pożywienia. Zatem jeśli mamy w planach “konkretną szame”, czy świąteczne biesiadowanie, zjedzmy wcześnie sałatkę z łyżką octu jabłkowego. Należy jednak pamiętać, by nie nadużywać tej metody, ponieważ zaburzy to wchłanianie witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (wit. A, D, E, K)

Cynamon

Cynamon wpływa na wrażliwość insulinową oraz zmniejsza poziom cukru we krwi. Hormon ten jest kluczowy jeśli chodzi o metabolizm węglowodanów. Stabilny poziom insuliny gwarantuje brak napadów silnego łaknienia. Cynamon jest świetna alternatywą dla suplementów na odchudzanie zawierających chrom. Zalecana porcja cynamonu to ok. jedna łyżeczka. Jedna łyżeczka cynamonu to jedynie 6 kcal i 2 g węglowodanów. Cynamon możemy dodawać do jogurtów, owsianki, sałatek owocowych, czy kawy.

Kurkuma

Przyprawa ta zwana inaczej szafranem indyjskim przyspiesza nasze trawienie, oraz w niewielkim stopniu hamuje jego odkładanie w wątrobie. Ma dość mdły smak i nie jest tak intensywna jak inne przyprawy, przez co mozna dodawać ja do wielu potraw Warto dodawać kurkumę do posiłków po treningowych, gdyż sprzyja regeneracji. Podobnie jak kapsaicyna wykazuje silne właściwości antynowotworowe, oraz obniża poziom cholesterolu.

Zielona herbata

Kupując zieloną herbatę wybierajmy tę naturalną w postaci listków bez dodatków smakowych. Unikajmy również zielonej herbaty w gotowych ekspresowych saszetkach. Herbata taka ma dużo mniej wartości odżywczych. Zielona herbata nieznacznie przyśpiesza metabolizm, jednak ma właściwości hamujące apetyt, oraz wspomaga po treningową regenerację. Napar ten również obniża ryzyko wystąpienia efektu jo-jo. więcej na temat zalety i wad zielonej herbaty przeczytasz w moim artykule zielona herbata

Tak jak wspomniałem na początku to są tylko dodatki do diety, a sukces zagwarantuje nam jedynie zdrowa zbilansowana dieta. Jeśli znasz jakieś naturalne spalacze tłuszczu napisz w komentarzu.

2 thoughts on “Naturalne spalacze tłuszczu. 6 najlepszych produktów.”

  1. A propos octu jabłkowego – podobno dobrze działa w wersji: “1 łyżeczka octu jabłkowego na szklankę wody, pić codziennie” (a może 2 łyżeczki? nie pamiętam :(). Pozdrawiam! 😉

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry