cross training

Cross trening na redukcji — jak dobrać ćwiczenia, gdy chcemy schudnąć?

Nadchodzi nowy rok, który jest idealnym czasem na wielkie zmiany. Większość z nas w tym okresie chce wprowadzić do swojego życia zdrowe nawyki, a jednym z najważniejszych jest uprawianie sportu. Coraz więcej osób wybiera cross trening, czyli ćwiczenia funkcjonalne, których celem jest spalenie tkanki tłuszczowej, poprawa ogólnej kondycji oraz wzmocnienie mięśni. Na czym polega cross trening i jak go wykonywać, aby przyniósł pożądane efekty?

Cross trening — co to takiego?

Cross training to szczególna forma ćwiczeń, które nie tylko pozwolą na zrzucenie zbędnych kilogramów, ale również przyczynią się do wyrzeźbienia sylwetki. Podczas treningu mamy do czynienia z połączeniem ćwiczeń siłowych z aerobami oraz treningiem wytrzymałościowym. Jest to niezwykłe rozwiązanie, które stale zdobywa serca osób zaczynających przygodę z sportem. Podstawową różnicą, która oddziela cross training od innych powszechnych form treningowych, jest większa intensywność ćwiczeń, a co za tym idzie — krótszy czas niż w przypadku wykonywania klasycznego treningu. Istotny jest fakt, że cross trening odbywamy w grupie, dzięki czemu nasza motywacja jest większa, a ćwiczenia przebiegają przyjemniej.

Jak ćwiczyć cross training?

1. Krótszy czas treningu

Podstawową zasadą, o której musimy pamiętać wykonując ćwiczenia w ramach cross treningu, jest krótki czas i wysoka intensywność fizyczna. Tego typu trening ma na celu w pełni zaangażować wszystkie grupy mięśniowe do ćwiczeń, w których musimy zastosować odpowiednią technikę. Dzięki ćwiczeniom w ramach cross treningu jesteśmy w stanie spalić więcej kcal w szybszym czasie.

2. Różnorodność ćwiczeń

Jak wcześniej wspomniano, cross trening obejmuje różnego rodzaju ćwiczenia, których celem jest wypracowanie formy, zrzucenie tkanki tłuszczowej oraz wzmocnienie mięśni całego ciała. Jest to również doskonałe urozmaicenie, które cenią sobie przede wszystkim osoby, które podczas klasycznych treningów szybko się zniechęcają.

3. Technika ćwiczeń w cross treningu

Podczas cross trainingu bardzo istotna jest technika ćwiczeń. Musimy pamiętać o tym, aby wykonywać je w skupieniu, dokładnie oraz w największym stopniu zaangażować wszystkie grupy mięśniowe. Pozwoli to na uzyskanie szybszych rezultatów!

4. Efekty cross trending

Cross training nie tylko wpływa na szybkie odchudzanie i wyrzeźbienie mięśni, ale również poprawia naszą wydolność sercowo-naczyniową, zwiększa kondycję oraz poprawia oddychanie. Dodatkowo dzięki tego typu ćwiczeniom możemy wpłynąć na poprawę naszej prędkości, zwinności, równowagi i koordynacji.

Jak wskazują opinie osób uprawiających tę aktywność — cross trening przynosi efekty już po tygodniu! Wystarczy, że codziennie będziemy ćwiczyć przez 30 minut rano i wieczorem, aby móc szybko cieszyć się widocznymi postępami.

5. Ćwiczenia w grupie

Każdy z nas miewa w życiu cięższe momenty, gdy tracimy chęci i motywację na wykonywanie ćwiczeń. Cross trening odbywa się w grupie, dzięki czemu zyskujemy większą mobilizację, a uprawianie sportu staje się przyjemnością. Warto zapisać się na tego typu trening wraz z bliską osobą. Może to być przyjaciółka, siostra lub znajoma, w której będziemy miały wsparcie i bodziec do działania. Cross trening jest również  idealnym sposobem na nawiązanie nowych znajomości.

6. Sprzęt do cross treningu

Kluczowym elementem, który decyduje o wyborze cross treningu przez coraz większą liczbę osób, są niskie wymagania odnośnie do sprzętu. Nie musimy wydawać wysokich sum na zakup specjalistycznych maszyn do ćwiczeń. Wystarczy, że będziemy posiadali drążek, na którym wykonujemy podciąganie, hantelki kettlebell umożliwiające wykonywanie ćwiczeń funkcjonalnych oraz pas Strap Training wzmacniający nasze mięśnie. Jeśli jesteśmy osobami zaawansowanymi, możemy zaopatrzyć się rownież w kamizelkę z ciężarkami, która pozwoli zwiększyć stopień trudności ćwiczeń.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry